Saturday, March 3, 2012

KAU SENYUM BILA KU MARAH

Nanti…
Bila kau tenang ingatlah aku,
Semalam yang hangat penuh dengan gelombang,
Aura naga kuat bersuara,
Tolong jangan kekal selamanya.

Maafkan aku atas kesilapan itu,
Tak akan aku menuduh lagi,
Ku cuba tidak melakukannya lagi,
Oh sayang...
Senyum padaku,
Paras marahmu buat aku sayu.

Pagi awal ku pergi ke luar,
Cari sarapan untuk kita semua,
Akan ku beli mee sedap untukmu,
Kuih-muih dan kacang soya,
Kau tahu seperti selalu…
Tak akan aku biar kau lapar,
Pesan padaku apa mahumu,
Akan ku usahakan untuk pergi mencari,
Walau menteri sedang berjanji,
Bila guru memberi ilmu,
Sedang bomba memadamkan api,
Ku pergi untukmu sayang…

Dulu nota sekeping rindu,
Baca nanti senyumlah padaku,
Sentiasa,
Kau senyum bila ku marah.

No comments:

Post a Comment