Saturday, March 3, 2012

AYAT TERINDAH VS. AYAT SENGKETA

Sayang…
Sekilas saat aku lihat wajahmu,
Terpaku sebentar aku di tepi dinding,
Seperti ada sesuatu yang menarik perhatianku,
Wajahmu buat mata ingin bermain mata,
Buat hatiku ingin memiliki,
Buat bibirku ingin berkata, ‘aku suka padamu’…

Ku berpaling,
Dalam sanubari aku menghayati,
Kalaulah aku dapat buat mu bermanja,
Akan ku peluk engkau,
Dengan kehangatan jitu beradu bersama keinginan ini…

Kau kini permaisuri hatiku,
Segala janji akan cuba ku tunaikan,
Mengikut kemampuan yang terhad ada padaku,
Ku doakan agar kau dan aku akan diberkati,
Oleh kelimpahan dan kemurahan kurnia dari Tuhan.

Andai begini jadinya ruang dahulu,
Kau berlari ke sana aku pula berlutut jatuh di sini,
Perpisahan sungguh memedihkan hati,
Namun kebaikan itu akan tersemat lebih lama di dada.

VS.

Boleh jalan laaa…..

No comments:

Post a Comment