Thursday, July 5, 2012

SESAAT KAU DATANG DAN PERGI


Image DetailSeperti selalu.
Bila tiba masa aku tenteramkan masa,
Sendiri berjaga,
Sambil menghayati erti yang terjadi.

Selalu alam aku renungkan,
Lihat rebung yang baharu tumbuh,
Seperti sayang ia berputik semalam.
Bila angin membuai tubuhku,
Ku hirup segar udara yang mekar,
Semekar ayu gadis manis perawan.

Biar waktu mengalih biasa,
Ini saat aku dengan diriku,
Bersila atas jubin yang suci,
Susun batu,
Besar ke atas si kecil.

Sesaat kau datang...
Sesaat kau pergi,
Sesaat kau datang dan pergi.

Siapa aku pada dirimu,
Tidakkah kau tahu aku menunggu semua waktu,
Perlukah ku laungkan kau insan yang aku suka,
Kau datang dan kau pergi,
Syukur kau datang kembali.

Mungkin begini bila ingin bersama,
Setiap masa ku harap kau ada sentiasa,
Tenung mataku sampai biru,
Sentuh tanganku hingga akhir dunia,
Peluk aku sehingga tidak bernyawa,
Tolong jangan muram padaku.

No comments:

Post a Comment