Saturday, July 14, 2012

DALAM GITARKU

DALAM GITARKU

Sudikah engkau,
Jika aku menjemputmu ke suatu halaman,
Tidak jauh,
Hanya dalam gitarku.

Sudikah engkau,
Menari bersamaku,
Dalam gitarku,
Kerana...
Dalamnya ada pelangi yang sungguh berseri,
Ada bintang yang bersinar amat terang,
Maafkan aku,
Sudilah bersamaku..

Akan ku buat engkau tersenyum,
Ketawa...
Menyanyi dengan penuh emosi,
Berpeluk menari,
Di bawah sulaman besi,
Dalam gitarku.

Adakalanya,
Engkau akan tertanya..
Unik sungguh cintaku,
Tak perlu diulang,
Aku dengar dan aku mengerti.

Ada rasa yang hendak ku cari,
Pernah dahulu sebati dalam jiwaku,
Hilang ia ku tahu jua ke mana,
Kini mencari lagi,
Dalam gitarku,
Ku mahu bersamamu.

Sudikah engkau...
Jika tidak,
Aku biarkan,
Mungkin kita tidak setala,
Jika ya...
Kau pasti teruja dalam halaman yang ku bina,
Berirama dan bermandi melodi.

No comments:

Post a Comment