Monday, July 23, 2012

AKU UNTUKMU

Cemburu itu sudahku tahu,
Pasti berlaku bila tibanya sayang,
Dari hatimu ku tahu susah,
Aku tahu aku fahami,
Tidak perlu kau beritahu.

Intai jauh melihat dia,
Berdiri pegun di tembok Port Dickson,
Jauh merenung layar dilabuh,
Dari jauh sampai dekat di jeti,
Kembali rindu,
Ku harapkan ada kamu.

Jiwa muda mungkin pertama,
Mungkin pernah tapi tidak terasa,
Kini mengerti erti kepedihan,
Wajah manismu selalu dikenang,
Dalam hati..
Aku untukmu,
Ingat aku ada masa bual bersamaku.

Hendak ku usik bunga di taman,
Sekadar lihat senyum yang menawan,
Mata iras gadis tropika,
Asia Tenggara ku beri padamu,
Aku untukmu,
Jika itu hanya mahumu.

Kalau langkahku sepanjang Borneo,
Selangkah sudah dekat dudukmu,
Main mata senyum menggatal,
Ku jua mahu sentuh jarimu,
Yang cerah halus sulam sutera,
Pernahkah engkau membasuh pinggan...
Hahahahaha..... gurau sayang,
Tak boleh marah, nanti jerawat tumbuh..

No comments:

Post a Comment