Thursday, July 26, 2012

KEMILAU SINAR

Kemesraan..
Antara dua pencinta,
Bersinar pada masa bahagia,
Selalu merundum waktu susah menjelma.

Kalau cinta hanya di masa suka,
Janji diluah pasti dikota,
Tinggi gunung sanggup diharung,
Lautan api biasa direnang,
Datang masa..
Segalanya bakal musnah.

Di saat inilah,
Kemilau sinar ditunggu-tunggu,
Saat aku hampir malah sudah jatuh,
Tersungkur...
Lengan ku hulur mohon dibantu,
Tapi..
Mungkin hanya dalam hati,
Ego lelaki sentiasa ada.

Apa guna kata semati...
Jika waktu itu cinta berpaling tadah,
Mahu mencari kesenangan sendiri,
Dibiarkan aku sendiri,
Tanpa noktah hanya elipsis...
Elipsis...

Setinggi-tinggi janji setiamu,
Saat yang sukar,
Akan terlerai keikhlasan,
Tanpa sedar,
Kau buktikan agung cintamu,
Cinta tiada bandingnya.
Setinggi-tinggi darjat duniawi,
Ada hari aku sepi sendiri,
Waktu itu aku berharap...
Ada engkau... memberi hati,
Kemilau cinta bersinar terang,
Agar aku..
Mula berharap lagi.

No comments:

Post a Comment