Sunday, July 15, 2012

AKU JANJI II

Image DetailPertemuan,
Berganti perpisahan,
Ada selamanya,
Ada hanya sementara,
Kau pergi ku tahu tidak lama.

Sebelum;
Aku bertanya,
Bila akan aku engkau tinggalkan,
Seminggu lagi..
Aku tak gusar,
Kerana masa akan memberi kenal,
Kepada istilah,
Frasa merindu...

Bila rindu,
Ia membakar semangat pahlawan,
Untuk berjuang dengan penuh habisan,
Kembali nanti,
Suatu aura akan tercetus,
Musim cinta untuk kita yang baharu,
Lebih hargai,
Kerana hilang telah kita alami.

Semasa;
Selamat jalan aku ucapkan,
Jaga diri,
Pasti kita berhubung lagi,
Ku pesan sehari satu,
Setuju kau beri aku,
Aku janji, tak perlu berjanji...

Selepas;
Hangat rindu dari kejauhan,
Walau dinafikan,
Nyata kenyataan,
Kura-kura dalam perahu..
Pura-pura sebenarnya mahu,
Mengatakan, ya rindu..

Namun...
Setelah masa berganti hari,
Sampai masa berganti tahun,
Engkau dingin,
Seperti embun di setiap subuh,
Menggigil sendiri,
Tak tahu engkau di mana,
Ada tetapi bagai tiada.

Aku janji,
Tunggu tiap-tiap hari,
Pikul beban rindu si dia.

No comments:

Post a Comment