Monday, July 9, 2012

PINTU SEJATI

PINTU SEJATI

Ku tiba di sebuah ruang,
Ada hati ingin bicara,
Ku lihat kanan,
Depan dan belakang,
Aku keliru,
Suara siapakah itu...

Ku renung suara tercari mana,
Pernah ku rasa,
Belai manja yang itu,
Sedikit kacau jadi fikirku,
Bermimpi atau memang sahih si dia.

Ingin ku luang masa sendiri,
Mengimbas hari,
Hari-hari bersamamu,
Bermacam ragam antara kita berdua,
Yang ku suka,
Bila engkau jadi marah-marah.

Comel...
Aku tak kisah,
Kau seru nama,
Muka.. ku bayang garang,
Kau menyampah sambil pegang penyapu,
Telefon hendak kau hempas ke dinding,
Depan ku ada batu dan bata,
Keras sayang,
Lontarlah...

Teringat jua bila bedak tercalit di tuala,
Ku tanya kenapa...
Kau jawab,
Pasal kau.

Wahahaha...
Aku suka,
Bila engkau mahu hatiku,
Hatimu sudah sebati denganku,
Kau suka aku suka,
Aku tahu pintu yang ku cari di depan mata,
Pintu sejati,
Terbuka untuk seorang lelaki.

No comments:

Post a Comment