Saturday, December 24, 2016

PALING WIN

Sakinah
kau kasitaulah bah
hensemkah aku
jujurlah kau padaku
kau sukakah akan aku

kalau kau nda kasitau
nanti orang lain ambil aku tau
betulkah yang kau cakap dulu tu
yang dalam hatimu cuma satu
hanya ada aku

tapi...
kenapa kelmarin kunampak kau
menguntum senyum semacam sama tu orang
kau ni seriuskah atau nda ni
jujurlah bah
nda juga kumarah
sedikit cemburu saja

Sakinah
betul-betul ni kusuka padamu
walaupun ramai bilang kau cute
sebab ada lesung pipit di pipi
apaku peduli
aku suka juga
biarlah berebut kami
harap-harap akulah yang paling win

nanti
kalau kau sudah baca ni mesej
kau balaslah bah
sepuluh sen saja baitu mau SMS
kalau kau pakai tu Whatsapp lagilah
percuma
apa lagi kalau pakai Messenger
bukan saja free tapi
memang ikut-ikut sama tu Facebook
ini mesej pun kau baca di FB kan...

hm...
aku tau juga yang aku ni bukan jenis mewah
biasa-biasa saja
jadi kenapalah bah kan
cuba kau tengok tu orang-orang mewah
kalau mau cari ketenangan
memang perlu kos yang banyak juga
kau tengok kalau aku
pigi belakang rumah saja
di sana ada harapan dan kebahagiaan

ramai juga yang tanya
kenapa dan macam mana aku boleh begitu
aku pun kata kepada mereka
yang sebabnya,
kau tinggal di belakang rumah saja

dorang ketawa tau
maksudnya dorang sudah bahagia
ketika bersamaku
aku pun jua
tika bersamamu.

MAS CARRA
Kota Belud, Sabah
21 Disember 2016

No comments:

Post a Comment