Saturday, December 24, 2016

PALING WIN

dijawab Sakinah

Ya abang
hensem bah kau itu
butakah kau ni sayang
butakah cintamu
kenapa tidak kau sedar
betapa sukanya aku padamu

perlukah setiap kali dan hari
kuucapkan kepadamu
I LOVE YOU
kenapa
tiadakah sedikit pun keyakinanmu
terhadapku
banci saya oh...

tapi,
tapi dan tapi kau itu memang budu bah
senyum pun nda bolehkah
kawan baitu
bukan kekasih
jadi yang kita jumpa dan jalan-jalan
sambil berpegang tangan ni
kau ingat kita main-main
kalau mamaku nampak macamana
ada berani
cemburu saja konon
kau belum tau cemburuku

Abang...
ya bah aku tau juga perasaanmu
memanglah bah lumrah perempuan ni
kena urat
lesung pipit di pipi tu bukan masalah baitu
mamaku pun ada juga
steady ja pun bapaku
sigup-sigup lagi dia macam tiada perasaan

pasal win-win ni
susah mau cakap abang
dari tuhan saja tu
kalau kita ni jodoh, jodohlah baitu
jangan saja mau jodoh tanpa usaha

legalah sudah hati kau kan
sudahku balas mesej kau ni
kau gerigitan lagi
sorry...
sibuk bah aku tadi urus kerja
banyak betul diurus
mau kumpul duit kan
manatau bisuk kita kawin
maukah

aku tau juga kita ni bukan dari keturunan raja
tiada bah manusia ni dizahirkan kaya
dari kita saja baitu
nasiblah dekat ja rumah kita kan
ada pasangan kekasih tu jauh tau
biarlah dorang
mau cakap pun susah
masing-masing sudah dewasa
pandai-pandailah mencari kebahagiaan diri

pasal kawan-kawan kau yang bertanya tu
petanda baik tu abang
dorang suka dengar kisah cinta kita
apatah lagi
cinta sesama jiran
banyak juga drama macam begitu
yang akhirnya dorang sedar
bahagia sebenarnya ada di depan mata
cuma perlu buka mata

aku pun jua bahagia
dalam sedar dan nda sedar
realiti juga mimpi
setiap waktu bersamamu.

MAS CARRA
Penampang, Sabah
22 Disember 2016

No comments:

Post a Comment