Tuesday, September 11, 2012

MEJA CINTAMU

Terlihat meja kosong,
Ku fikirkan susunan untukmu,
Dari hati ku susun untuk menawanmu,
Hatimu..
Dari meja cintamu.

Ku letak depan jendela,
Agar bosanmu kau lihat ke taman,
Lihat hijau hati tenteram,
Sinar suria menghangatkan suasana,
Ku letak kerusi besi,
Sekuat sayangku pada dirimu,
Hitam menawan hati si dia,
Ku letak bantal berbunga tanda jiwa meronta ria.

Aku duduk..
Melihat meja kosong tadi,
Seterus lagi,
Ku letak jambangan bunga,
Harum mewangi kasturi lestari,
Manja mata jika direnung selalu.

Ku letak lampu pembaca,
Agar malammu disinari kata,
Mata tumpu pada madah empunya syurga.

Ku letak telefon itu,
Cari aku jika hatimu rindu,
Pada suara jua ketawaku.

Ku letak buku-buku,
Hasil nurani yang ku cetak untukmu,
Dahulu maya kini realiti.

Ku letak komputer ribamu,
Teringat aku kau lena di ribaku,
Ku sapu rambutmu satu persatu,
Lurus.. ada satu jadi uban.

Ku letak pensel penulis,
Coretkan aku tajuk syairku,
Ada benang bergulung-gulung,
Dipintal gadis dari utara,
Tanda wanita suka berbaju.

Di samping mejamu ada koleksi,
Rama-rama yang kita jumpa dahulu,
Bakul yang itu untuk kau marah padaku,
Ku tahu kadang aku sakitmu,
Koyak kertas itu dan campakkan ke dalam ia,
Buang dan maafkan aku.

Terimalah sayangku...
Meja cintamu,
Tersusun dari hatiku hanya untukmu,
Inilah cinta yang nampak depan matamu.



No comments:

Post a Comment