Wednesday, June 25, 2014

KISAH KITA

Malam itu, kekosongan melanda hati ini. Diri, penuh dengan sensasi tapi hati, kosong berseri. Meramasku perlahan-lahan tetikus biru, mencari senyum yang menawan, juga mata yang buat aku mahu berteman.

Ku temui engkau ratuku... lalu ku cuba untuk bertanya, "Apa yang sedang kamu lakukan?" Katamu, "Hal wanita..." Tersenyum aku. Dia membalas sapaku. Dengan harapan yang tinggi aku mengacah, "Baiklah sayang."

"Apa sayang-sayang?", katanya. Pantas ku terus bertanya, "Kau tinggal di mana?" Terkejut aku dengan jawabnya, kerana hampir sungguh dia dengan aku.

Tanpa buang masa, dengan terperinci ku bertanya-tanya, sampai masa... keluar aku ke rumahnya, berbasikal sahaja. Depan pintu itu, kulihat kelibat tubuhnya. Aku tahu, itu dia... Walau ada berisi, mata dan wajahnya telah memukau sang pencinta. Ungu, warna baju tidurnya.

Di situlah bermula, kisah aku dan dia. Waktu muda lagi berbahaya...

No comments:

Post a Comment