Sunday, June 29, 2014

DI SANA

Maafkan aku sayang...
dahulu aku berjanji kepadamu;

"Aku,
mengambil engkau kekasihku,
untuk menjadi isteriku,
untuk terus setia bermula hari ini dan akan datang,
untuk masa gembira dan juga duka,
pada waktu kaya mahupun miskin,
dalam kesakitan dan kesihatan,
untuk mengasihi dan menghargai,
sehingga kematian memisahkan kita...
tersuai dengan kehendak Tuhan; dan dengannya aku 'kan jujur padamu."

Masa telah ketemu...
aku pergi dulu
maafkan aku kekasihku...
maafkan aku...
Isteriku.

Kekalkan ketabahanmu
jangan sesekali kau kecewa
dengan pemergianku
jangan kau salahkan sesiapa
terutama Tuhan kita...
Dia sudah menentukan,
sebagai umat,
harus kau terima...

Di sini aku menunggu
di sana kau kutunggu...
tangis ini tidak mungkin akan kau dengari
betapa sakitnya hati ini
tidak dapat meneruskan tanggungjawabku sebagai suami,
sebagai ayah kepada anak-anak kita...

Maafkan aku sayang...
maafkan aku...

Jagalah anak-anak kita,
jagalah mereka
kenakalan itu sudah jadi lumrah
biarkanlah...
katakan pada mereka
yang setiaku kepadamu,
katakan juga...
aku pernah di situ.

Sungguh...
sungguh-sungguh hatiku
aku mahu bersama denganmu
membesarkan mereka...
tapi sudah aku tak mampu
maafkan aku...

Kuatkan semangatmu,
senyumlah untuk aku...
cukuplah tangis itu untukku,
aku mahu, kini engkau bersedia...
untuk menanggung tugasku
dan dengan restu,
akan ku seru para malaikat Bonda Maria
untuk terus bersamamu
untuk melindungi kamu...
sampai masa kita 'kan bertemu.

Aku cinta padamu,
aku...
cinta padamu...
sedalamnya, hanya Tuhan yang tahu!

No comments:

Post a Comment