Saturday, May 12, 2012

TAK MENINGGALKANMU

TAK MENINGGALKANMU

Bapa memberi misi,
Untuk menyelamatkan hati,
Ku serah dari hati ke hati,
Dengan kata kata yang terpilih,
Agar sudi mereka terima,
Hanya yang baik,
Jadi tauladan untuk hidup yang datang.

Bapaku di syurga…
Setelah ini sudah selesai,
Aku datang lagi padamu,
Hidupku kini tiada lagi,
Aku mati..
Aku bangkit di hari yang ketiga,
Datang duduk di sebelah kananmu.

Wahai insan yang belum terbuka,
Di kala hatimu merana kerana…..
Hanya hatimu tahu,
Aku tahu tapi hanya engkau yang boleh memberitahu,
Melalui…
Doamu padaku.

Ku katakan seperti bapaku,
Engkau tak akan aku tinggalkan,
Bila kau jejak pasir di pantai,
Tapak itu bukan hasilmu,
Ia aku…
Aku sedang mengangkat dirimu,
Di waktu perlu,
Kau perlu aku…

Anakku,
Seperti janji dari bapaku,
Tak akan pernah…
Aku tak meninggalkanmu.
Bersukacitalah,
Engkau telah aku selamatkan,
Dari keturunan dahulu,
Sehingga semua bertemu semula.

No comments:

Post a Comment