Saturday, May 12, 2012

BERBARING DALAM MEMORI

Sepurnama bulan diliputi awan,
Pergi kembali kepada si dia,
Tanggungjawab,
Untuk masa depan yang lebih terjamin,
Bukan bersamaku,
Yang selalu lalai...

Belum lagi,
Namun aku sedang mendalami,
Erti rindu,
Yang bukan setakat rindu,
Melebihi R.I.N.D.U.
Optimis dalam akalku,
Sambil berbaring dalam memori,
Saat bersama di setiap waktu,
Pernah dikongsi,
Antara kau dan aku,
Senyum ketawa,
Marah-marah sayang.

Berkata engkau,
Berkata aku,
Cerita kita jadi suatu misteri,
Mungkin begini akhir sinopsis,
Yang pernah menjadi,
Igauan sekumpulan insan.

Sayang tetap sayang,
Seumur hidupku kau dalam ingatan.
Kau membuat aku berharap,
Kau membuat aku berteman,
Ingin selalu bersamamu,
Bersama menghadapi dunia,
Tapi kini..
Aku di taman bunga,
Engkau di...

No comments:

Post a Comment