Wednesday, October 23, 2013

KELAM KABUT

Aku di pantai sepetang tadi..
terlihat dia,
insan yang ku kenal,
lama dulu.

Ku tahu dia terkenal..
selalu sering ke luar negeri,
negara..

Mungkin kaya..
harta sampai juta,
tapi kenapa...
hatiku rasa duka.

Dia sudah tidak bermaya,
melangkah pun tidak mampu,
remuk hatiku..
simpati dan empati.

Terfikir aku seorang,
melihat ke ufuk timur,
mencari erti ini..
dunia sudah kelam kabut.

Dikejar..
kejar...
apa yang kamu kejar?

Hatiku jumpa,
satu jawapan...

Tinggalkan dunia ini,
dengan suatu kepuasan,
kesyukuran..
pada orang yang kamu sayang.

Seperti dia,
tidak ku tahu apa ditinggalkan,
kerana dia bukan hidupku.
Syukur isterinya masih mampu berdiri,
meneman dia.

Engkau bagaimana?

Biarlah ku tinggalkan halaman ini sendiri,
sebagai tatapan buat hati yang mencari erti,
wang tidak mampu ku cari lebih,
cukuplah aku dapat makan..
tinggal bersama orang yang ku sayang.

Jangan ikut aku...
aku bukan hidupmu.


No comments:

Post a Comment