Wednesday, October 23, 2013

INDAH PADA WAKTUNYA

Ringkas, keras dan bergaya..
itu dia,
sedang tekun terus berjalan,
sehaluan denganku ke arah kampung,
jauh di pedalaman..

Di mana?

Sinopsis ku berikan..
Analogi ku lakukan..

Hidup ini indah pada waktunya...
Tolong...
Tolong jangan pernah engkau sesali.

Ini dan segalanya telah ditentukan..
ditakdirkan untuk kita,
diri kita..
dan kebetulan kali ini,
melibatkan dirimu dan diriku.

Jangan kau sesali sayangku...

Jadinya kau dan aku,
kisah engkau dan aku maksudku,
sudah indah pada waktunya..
Tidakkah ia indah sayang...
sungguh indah bagiku,
sungguh indah..
mengatakan ini sudah cukup buat mataku sayu...
bergenang airmata...
kerana gembira...

Kerana ku tahu,
hipotesis dapat aku huraikan,
tapi yang menentukan..
hanya Tuhan.

Dan semoga..........
terlalu sukar untuk aku harapkan..
dan sayang, jika ini bukan yang indah bagimu,
pergilah... biar aku sendiri.

No comments:

Post a Comment