Sunday, January 18, 2015

TIDAK BERBUNGA

.................tuan.................
...............aku lihat.............
.....tapi tidak tuan lihat.....
......tidak aku berbunga......
.....lupa tuan aku bunga.....
..satu pagi tuan jeling aku..
...aku tahu, kau pun tahu...
.kerana tidak aku berbunga.
kenapa tidak aku berbunga
................adakah.................
................kerana.................
...............kumbang...............
...............lalu tidak...............
...................aku....................
..........mengembang?...........
............kembangkah.............
....................bila....................
...................tidak...................
.............berbunga? ..............
...................usah...................
...............salahkan...............
...............kumbang...............
...............aku yang...............
...........belum matang...........
............pohon mawar............
........umur baru sebulan........

No comments:

Post a Comment