Sunday, November 4, 2012

CEKALKAN HATI

Aku tahu..
Selang masa aku bagaikan tunggul,
Dijadikan tunggul tidak bernyawa,
Namun berpura teguh,
Disebabkan kenangan itu.


Ku harapkan,
Agar dedaun itu 'kan mekar semula,
Namun,
Setelah musim luruh berganti bunga,
Yang lain terhibur gembira,
Ada bunga mekar di laman,
Daun hijau,
Tenang mata memandang,
Bila bayu lalu di rumpun itu,
Menari ria..
Cemburu aku memandang.

Ada kisah dari asal tumbuhku,
Hingga kini tinggal ranting tunggul kekeringan,
Harapan tidak tumbuh lagi,
Dibiarkan seorang diri,
Keputusan perlu dicari,
Berat hati..
Terpaksa aku cekalkan hati.

Datanglah ribut tumbangkan dahanku,
Biarkan akarku beri ruang baharu,
Untuk yang bermula teruskan takdir,
Aku pasrah..
Hariku berakhir,
Pasti hidup baharu akan lebih bererti.

No comments:

Post a Comment