Wednesday, August 15, 2012

MABUK CINTA

Penutup pertama ku buka laju,
Segelas satu terus tembus ke dalam tubuhku,
Dua tiga empat kau kira..
Mabuk mula,
Sama juga cerita.

Waras..
Ku ingat padamu,
Tidak waras,
Lagi ingat padamu,
Katakan...
Adakah ini mabuk cinta?
Adakah seperti ini bila dilamun cinta?
Tolong jawab..
Jika kau selesa di hari selasa,
Tolong aku yang penuh pertanyaan.

Romantis...
Harimau aku temukan bersama bulldog yang ganas,
Lima puluh campur lima puluh,
Mantap mawar manis penawar,
Kesat keringat bila ingat padamu,
Tidak dipisah waras dan kurang waras,
Namamu selalu ada di otak ini.

Mabuk cinta...
Bolehkah memandu ferrariku lagi...
Semoga sampai rumah,
Tidak kisah jika tiba di rumah ayahmu,
Ditendang keluar ku harap kau bersabar,
Lihat aku yang sedang berlumuran darah,
Tiada ku rasa..
Begitu hebat cintaku padamu...
Aku mabuk cinta padamu,
Belai aku dan lenakan aku,
Aku memandu dalam keadaan yang kaku.

Katakan padaku...
Bila masa ku boleh melupakanmu,
Sedangkan dalam mimpi,
Igauanku hanya untukmu.....

No comments:

Post a Comment