Thursday, July 25, 2019

KESAN LUKA

Hening pagi yang nyaman
Dikala cengkerik tak lagi berlagu
Kutitip salam rindu pada angin
biar hembusan bayunya
Megejutkan lena sang rembulan

Terjagakah dia
Di sini aku menanti duka tiada jawab
Sepi dan terus sepi tanpa kutahu
Dukamu dukaku juga biarpun tiada bicara
Mengalah rela dan tidak
Sedalam lautan kurenangi mencari jawapan
Aku hampir lemas

Biarkan diri ini lemas
jika jawab ada didasarnya
Tidak kukesal biarpun harus menahan nafas
Sepi itu buatku kesal tiada petunjuk arah

Jika benar tiada lagi sinar buatku
Kufahami diri ini compang camping
Lusuh tak berdaya dan kolot
Mudah diperdaya kerana mulusnya dirimu

Takutkah aku
Walaupun aku tenggelam ke dasar
Tetapku bertahan untuk kembali ke alam nyata
Di situlah aku bermula
Biarlah kisahku dan dia berakhir
Diri ini tetap teguh tanpa ada kesan luka

No comments:

Post a Comment