Thursday, July 25, 2019

DIPETIK BUNGA

Menjelang senja hati ini ragu
Adakah kerana merpati putih itu
Fikiran ini tergangu
Jika benar ingin dilepaskan
Izinkan untuk menyimpan segala kenangan
Agar hati yang rawan selalu terubat...

Di tembok berdamping stesen petronas aku tunduk
tidak mahu melepaskan merpati putih pada kali ini
inginku bersamanya menghabiskan sisa cinta seadanya
pun aku ragu...
benarkah merpati putih itu selalu mengingatiku
apatah lagi memori tahun lalu
tika musim bunga bermula...

Setiap kali masa berlalu
Kemanapun perginya ingatan itu tetap ada
Segala memori tersimpan rapi
Sering terbayang dan bermain dalam mimpi
Namun malu diakui kerana ragu...
Setiap soalan cepumas tiada jawapan yang pasti

Namun yang pasti bunga-bunga menari
menghiasi alam hidup ini
walau seminit
aku berjanji takkan pergi dari sisi
takkan pergi walau seminit...

...aku juga berjanji
takkan pernah menyentuh bunga itu
melainkan direstui olehnya
walau dalam hati ini
ingin sekali memeluknya
dan...

Janji itu aku suka
Biar bunga itu sentiasa berseri
Tanpa disentuh nikmatnya tetap terasa
Cukuplah dengan harumannya
Jika diizinkan untuk menyentuhnya
Takut terus dipetik  bunga itu...

No comments:

Post a Comment