Wednesday, May 15, 2013

LASKAR CINTA

Aku andaikan...

Aku menanti,
Bila hari kau perlu pergi,
Itu sudah tugasmu,
Aku terpaksa mengalah,
Demi nusa, bangsa dan negara.

Sudah janjimu pada negara,
Hidup dan mati tidak lagi ku boleh cari,
Datang kembali; ...syukur kepada Tuhan,
Tiada lagi; ...semoga di sisi Ilahi.

Sayangku..
Cintaku..
Kau hidupku..
Tanpamu aku tiada,
Namun aku terus berjaga.

Di kala ini aku melayani,
Apa yang ada di depan mata..
Sayangku setiap hari,
Aku menanti..
Tercari khabar gembira,
Tertunggu suatu keistimewa.

Apabila kau datang,
Terkelu lidah seperti tidak percaya,
Keajaiban seperti jadi,
Namun kita tahu ini berlaku.

Datang padaku sayangku,
Peluk aku terlebih dahulu,
Aku rindu padamu,
Aku cinta padamu,
Maafkan aku...
Aku ini seorang peluka,
Maafkan aku...
Aku cinta padamu!

Menitis air mata yang telah ku pendamkan selama aku berduka, akhirnya melimpah sesama beban rindu yang lama aku peram di dada! Cinta, ya aku laskar cinta!