Tuesday, October 2, 2012

TITIS AIRMATA

Dalam ruang ini..
Tidak lagi aku memikirkan tentang hidupku,
Hanya ku pinta,
Dalam detik yang terakhir ini,
Doaku akan direstui oleh yang maha Satu.















Ya Tuhan...
Berilah kesejahteraan hidup kepada dia,
Bahagia bila ku tiada,
Bila datang pancaroba..
Berilah dia ketenangan dan kekuatan dari berkatMu,
Tuhan..
Maafkan segala kesalahanku kepadanya,
Semoga dalam hatinya,
Dia memutuskan suatu kemaafan yang abadi,
Tidak lagi diselubungi kepedihan hati,
Bila mana telah aku kecaikan suatu masa itu.

Sesungguhnya ya Tuhan..
Engkau maha tahu,
Aku mencinta dia dengan seluruh hidupku,
Ada goda yang datang bersiulan,
Aku terpaku dan turut menyeru,
Kata dia..
Tidak akan jadi jika hanya bertepuk sebelah tangan,
Aku kecewa dengan diriku sendiri.

Ku tahu ya Tuhan...
Ini niatMu,
Memberi aku sebuah pengajaran,
Sedarkan aku demi cinta yang agung,
Kini..
Dia telah pergi...
Baharu aku hargai.....
Ku terima seadanya waktu,
Ku abadikan cintaku,
Dalam titis airmata ini,
Semoga engkau tabah untuk hidup yang akan datang,
Selamat tinggal,
Aku pergi kepadaNya,
Jika kau tertanya tentang diriku,
Yang ada hanya doaku padamu.

Amin..

No comments:

Post a Comment