Saturday, June 30, 2012

DAN MENYATAKAN

Image DetailDAN MENYATAKAN

Hari ini aku faham,
Maksud tersirat sebuah kemaafan.

Lama dahulu aku maafkan,
Juga pernah aku dimaafkan,
Ku hanya lihat maaf yang tersurat,
Yang disiratkan amat jauh,
Ku tinggalkan.

Hari ini ku mula mohon kembali,
Mohon maaf sekali lagi,
Maafkan aku,
Janganlah pergi.

Menuju depan kau toleh belakang,
Dan menyatakan,
Kemaafan itu diiringi satu keyakinan,
Ada maaf tanpa kepastian,
Ada maaf harap keyakinan,
Ada maaf...
Untukmu sayang,
Tapi tiada lagi.. keyakinan yang ku pasti.

Tiup halus kapas yang terbang,
Bunga-bunga riang berterbangan,
Ada jatuh di depan sana,
Pasti yang jauh,
Jatuh jauh kembara.

Tanpa kamu,
Hidup di tempat baharu.

Hari ini aku faham...
Maaf dengan keyakinan,
Akan kekal engkau di sini,
Maaf tanpa ia,
Kau pergi tanpa lambaian.

No comments:

Post a Comment