Monday, February 15, 2016

TERMENUNG SANGSI (EDITED)

Ingatanku mengimbau kenangan lalu
lamunan ini mengimbas memori cinta pertama
di sekolah rendah
waktu itu namamu dan namaku
diukir pada dinding rapuh
bahawa aku mencintaimu
selama waktu


aku turut mengingati kisah duka yang melelahkan
seperti waktu akan kekal
selamanya
sungguh aku tidak mampu lagi
untuk meneruskan hidup remajaku
dan hidup pada pertengahan waktu
aku rindu
terlalu rindu

lalu
aku membentak riuh
pada kebahagiaan rakan taulan
sama-sama mengukir impian
untuk memiliki
kemewahan dunia
sedikit pun tidak pernah mensyukuri
seringkali buta hati

hari ini
sekali lagi kisah suka dan duka menghantuiku
aku tahu
aku tidak lagi punya waktu
untuk bertahan selama rindu nan lalu
patutkah aku berhenti dari terus bermimpi
atau terus melakar impian di hati nurani
bagai camar
yang tidak pasti kembali

begitu aku benci pada ketakutan ini
resah akan kegagalan kesekian kali
lelah untuk mencuba lebih gigih
aku turut tidak mengerti
hanya mampu menanti
kala ini aku duduk termenung sangsi
sehingga saat kutemui jawapan nan abadi

MAS CARRA
Silam
11 Februari 2016

No comments:

Post a Comment