Sunday, July 26, 2015

BOTAK

Pada waktu itu
hujan lebat selepas waktu senja
cahaya mentari tidak terasa hangat lagi
kedinginan mula merapatkan aku dan dia
sedikit kehangatan cinta mula berperisa
indahnya juga saat sunyi ini
hanya ada gema laungan sang kodok-kodok
dari arah tenggara


kita mula berbisik mesra
masih aku ingat...
dengung suara di telinga
mahu kembang bulu roma
degup jantung bagai terhenti hanya nadi mencuit-cuit di hati

kita bercerita tentang indah bayang sinar rembulan
nun jauh di ufuk utara
dalam malap malam aku tergoda
melihat anak mata yang tercipta sungguh lawa
sesekali desir ombak yang tiba
memesong rambut dari cuping telinga ke mata
dengan pantas kau tarik semula
tanda kau suka bersama
tidak mahu saat mata kita bertentangan dirimbas oleh apa-apa;
aku yang botak biasa sahaja
parut luka yang ada
menyebabkan kita teguh bersama
setelah hampir aku putus nyawa
kerana sakit di kepala

aku cinta
namun tidak mahu meraih simpati
datanglah kepadaku dengan rela
sehingga benar-benar nanti
mungkin aku tidak dapat menahan lagi radiasi akibat kemoterapi.

No comments:

Post a Comment