Saturday, August 30, 2014

BATU

Ada apa pada batu?

'pabila ku melihat batu itu
teringatku waktu dahulu
waktu itu
kita bergaduh
dan kau baling, batu itu padaku.


Aku tahu
balingmu itu
tidak kau sasarkan kepadaku
saja kau lepaskan geram padaku
tapi sayang ada di hatimu.

Hatiku seperti batu katamu...
tiap waktu kita bertemu
selalu kau ingatkan aku
agar tidak menigup selalu
sayangkan paru-paru ucapmu.

Masa berlalu...
tidak pernah lagi kau kata begitu padaku
adakah engkau sudah jemu?
atau... telah kau terima diriku
seadanya aku.

Pernah satu kawanku
berlari sepuluh batu
kereta biru telah rosak tidak mahu lalu,
dan kata kawanku...
setibanya aku di situ
melihat sahaja rupa kasihku
segala penat lelahku
semua kerisauanku tentang kereta itu
hilang seperti angin lalu.

Kerana...
kereta itu boleh kucari selalu
tapi engkau kasihku
tiada lagi sepertimu.

Dia aku...
ingatkah engkau akan peristiwa itu?
Engkaulah kasihku
engkaulah syurga di hatiku
engkaulah ratu di istanaku
engkaulah yang selalu mengajarku
erti rindu... dan engkaulah penawar beban rindu itu.

 Setiap batu, ada kisah sepertiku.

No comments:

Post a Comment